Gokken op de slechtste en beste commercial tijdens de Super Bowl 2018

Het roulette der commercials tijdens de Super Bowl 2018. Ieder jaar is het weer raak. Honderden miljoenen euro's worden er uitgegeven om tijdens de Super Bowl te mogen adverteren. Slechts 30 seconden beeld kosten je al 30 miljoen dollar. Je moet dus diep in de buidel tasten om maart kort in beeld te zijn.Dit jaar kon je op de Super Bowl 2018 roulette van commercials inzetten. Welke commercials zouden goed ontvangen worden. En nog beter, welke niet?

Pepsi grote winnaar

Vorig jaar kwam Pepsi met misschien wel een van de slechtste Super Bowl commercials ooit. Kendall Jenner vertoonde een bizarre act wat juist de kracht van Pepsi had moeten uitbeelden. Dat was wel het laatste wat hier het geval was. Op sociale media werd de commercial veel besproken. Helaas voor Pepsi om de verkeerde redenen.Dit jaar wist Pepsi het tijdens de Super Bowl wel goed te doen. Van Michael Jackson beelden tot Busta Rhymes, Morgan Freeman en Peter Dinklage. De combi spot van Doritos en Pepsi zat propvol met sterren en daar is het Amerikaanse volk een groot liefhebber van.

Budweiser ieder jaar aanwezig

Geen merk is zo vaak aanwezig geweest als Budweiser. Dit jaar stond vooral het maatschappelijk belang voorop, aangezien er de nadruk werd gelegd op de goede doelen waar Budweiser aan gedoneerd heeft. Ook werd het alcoholvrije product sterker gepromoot dan de normale Bud.

Amazon, sterke speler terug

Amazon deed het de afgelopen jaren ook al goed en dit jaar weer. Veel sterren met futuristische producten. Dat is waar zelfs de nuchtere Nederlander in geïnteresseerd zou zijn. Met 23 miljoen views op YouTube doet de video het ook daar goed. Er mag dus niet geklaagd worden over het succes van deze commercial.

Dodge Ramt de commercial verkeerd

Martin Luther King gebruiken voor je commercial? Dan moet je het wel heel goed doen. Pijnlijk genoeg voor Dodge deed dat het niet en kwam het op veel kritiek te staan. Gebruik maken van een held om je eigen merk te promoten? Dat is iets waar Amerikanen écht geen zin in hebben. Meer dan de helft van alle social media mentions waren negatief. Dat zegt genoeg.